CONTACT

EMAIL
info@pick-up.ro

TELEFON
+40-(0)-743-296-296
+40-(0)-752-417-417
+40-(0)-756-087-089

ADRESA
Str Principala (E60)
nr. 397/H/6,
Corunca 547367
jud. Mureș

Click pentru detalii

Ce trebuie sa stii despre presiunea anvelopelor 4X4

Inainte de fiecare sesiune de conducere off road, masina necesita o pregatire in prealabil. Indiferent ca esti experimentat sau abia incepi sa descoperi pasiunea pentru acest tip de conducere, este esential sa te asiguri ca masina ta este echipata cu toate accesoriile auxiliare corespunzatoare.

Anvelope potrivite pentu off road iarna

Prin urmare, atat tu, cat si ceilalti pasageri va veti putea bucura de o experienta memorabila. Cum siguranta intr-un astfel de sport este pe locul intai, exista un aspect esential ce trebuie avut in vedere ori de cate ori pornesti la drum. De aceea, in articolul de astazi vom vorbi despre presiunea anvelopelor.

Deja stii ca elementul principal care faciliteaza contactul dintre masina ta si drum sunt cauciucurile. Din acest motiv, este important sa te asiguri intotdeauna ca presiunea acestora este adecvata tipului de autovehicul pe care il conduci si terenului unde alegi sa mergi. Te asiguram ca presiunea anvelopelor este factorul cheie care influenteaza performanta conducerii off road.

Specialistii in domeniu recomanda ca la fiecare aventura de acest tip sa ai in vedere diminuarea presiunii anvelopelor. In acest mod, vei avea senzatia ca masina ta ruleaza deasupra terenului accidentat, evitand astfel scufundarea ei in sol. Presiune anvelope in functie de teren

#1. Nisip moale, zapada sau noroi

Atunci cand practici off road-ul pe un teren moale, exista riscul formarii unor mormane mici de nisip, zapada ori nori in dreptul fiecarei roti. Acest lucru apare ca rezultat al faptului ca fortezi inevitabil masina sa sustina toata greutatea si sa treaca peste acele damburi. Intr-o astfel de situatie, o presiune prea mare in anvelope doar iti ingreuneaza situatia si iti afunda autovehiculul in sol. Din acest motiv, te sfatuim sa ai grija ca presiunea din pneuri sa fie mai scazuta decat in mod normal indiferent de tipul anvelopelor. In acest mod, scade considerabil riscul de a ramane impotmolit.

#2. Santuri dure si ondulate sau obstacole

O experienta off road pe un teren cu santuri dure si ondulate poate duce la transmiterea vibratiilor masinii catre suspensie, ceea ce poate duce la consecinte negative pe termen lung. Pentru a evita unele neplaceri, nu uita sa diminuezi presiunea din anvelope pentru a spori gradul de aderenta al acestora cu solul si a te bucura de potentialul masinii tale pe un astfel de traseu. Daca alegi sa conduci pe un drum cu obstacole, o presiune redusa a pneurilor va scade posibilitatea ca acestea sa fie perforate. In acest mod, cauciucurile se vor mula cu mai multa usurinta peste obstacole, imbunatatindu-se astfel tractiunea masinii si aderenta cu solul.

#3. Alti factori esentiali

In afara de terenul accidentat pe care decizi sa practici off road-ul, sunt alte cateva elemente pe care trebuie sa le iei in considerare, astfel incat sa te asiguri ca presiunea anvelopelor este in concordanta cu tipul masinii si actiunile tale.

Viteza cu care conduci este importanta, deoarece o presiune scazuta in pneuri impune o viteza redusa. In caz contrar, cauciucurile se vor deteriora ori jantele se vor desprinde de anvelope, ducand astfel la pierderea controlului asupra masinii si la eventuale accidente.

De asemenea, daca masina ta are atasata o remorca sau o rulota, este la fel de important sa mentii o presiune redusa a anvelopelor pentru a spori aderenta cu solul si tractiunea autovehiculului.

In oricare dintre situatiile de mai sus te-ai afla, asigura-te ca ai o presiune in anvelope scazuta fata de presiunea lor normala. Totodata, nu uita sa reglezi presiunea acestora o data ce ajungi pe un drum asfaltat pentru a evita accidentele.

La final, te invitam sa-ti alegi anvelopele 4X4 potrivite si sa te bucuri de cat mai multe experiente off road inedite!

Comentarii

Adaugă comentariu nou

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.